torstai 23. lokakuuta 2014

Kamun kanssa

Mul on täällä kotona nyt viikon ajan odotettu vierailija kylässä! Mun hyvä kamu Milli tuli emäntänsä reissun ajaks meille hoitoon. Ollaan Millin kanssa vähän hepuloitu, sit multa on loppunu puhti ja Milli on jatkanu hepulointia, sit mä oon menny nukkumaan ja Milli on vielä vähäsen jatkanu hepulointia. Hän on aika energinen tapaus, mää en aina ihan pysy menossa mukana, ihan jo senkin takia, kun mun koivet on paljon lyhyemmät ja mä oon muutenkin aika paljon pienempi. Kipitän kymmenen askelta siinä missä Milli loikkaa kahdesti.


Lenkillä me kuljetaan ihan nätisti, vaikka Milli kyllä menis vielä tuplasti muakin nopeemmin. 


Nti Kattinen pelkäs aluks Milliä ihan hirmeesti, vaikka Milli suurena kissaystävänä koittikin kovasti tehdä tuttavuutta uuden kamun kanssa. Kahden päivän jälkeen nti Kattinen uskaltautui jo alakertaan ja kolmantena uskaltautui jo näinkin lähelle Suurta Petoa:


Sit me ollaan köllitty ja lämmitelty, koska meillä ei edelleenkään ole öljyä. Ilmalämpöpumppu puhaltaa kauheella tohinalla, ja makkarissa onkin siedettävät 18 astetta, mutta oon vähä lainaillu Millin lampaantaljaa, se on kuulkaa tosi lämmin! Oon vähä mammalle sanonu, että munki tarttis saada tommonen ihan omaks!


Nyt me lähetään ulkoileen, vaikka siellä tuuleekin hirmuisesti ja aamulla leijaili maahan jopa pari lumihiutaletta. Se on talvi kuulkaa ihan nurkan takana jo!

6 kommenttia:

  1. Meleko iso kaverj tuo Milli. Ee oekee nimesä veronen :) Ee ihme jos sinuva jo uuvuttaa ku männöö kaet tuommonen pitkäjalakanen semmosta haepakkata. Mutta näkkyy olovan kovasti ystävällismielinen. Mukava sitä on tuommosen kamun kansa temmeltee.
    Tuo lampaankarva oes meleko kova sana tiälläe. Talavi on aenahhii nyt ja meleko vilakka kelj.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanos muuta, hiki tulee ku koitan pysyy perässä! Mut ystävällinen hän kyllä onv voi kunpa kaikki isot koirat oiskin yhtä kivoja!

      Poista
  2. Mulla on kans divaanilla tuommoinen lampaantalja. Aluksi mä yritin "tappaa" sitä, mutta sitte mä huomasin, että sen päällä on ihan kiva maata! Kiva, että sä tuut noin hyvin toimeen Millin kanssa. Emäntää jännittää jo nyt, miten mä suhtaudun mun pikkuveljeen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiäks Elvis ku se lammas on jo död. Niinku hengetön, ei sitä tartte enää taljana tappaa ;) Sen takia mun mamma ei semmosta oo vielä hankkinu, kun kuulemma on epämiellyttävä ajatus nyljetystä lampaasta lattialla...

      Kyl sää ny semmosen karvakintaan kanssa toimeen tuut, ihan varmasti :)

      Poista
  3. Onpa kiva kaveri toi Milli =D Yhteisen viikon jälkeen taidat olla aika poikki ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kaamee väsymys, kun on täytyny pitää järjestyksessä nti Kattinen ja Milli koko viikon ajan ja siinä sivussa huolehtia, että ruokaa tulee vähän tavanomaista enemmän (koska tiätty kulutankin nyt hiukan enemmän). Onneks on syksy ja pimeetä ja lupa nukkua parit ylimääräiset päikkärit sadekelien takia :)

      Poista

Jätäthän minulle virtuaalirapsutuksia tai muuten vain terveisiä käynnistäsi!