maanantai 4. maaliskuuta 2013

Toisellakin merenrantalenkuralla!

Kyl ny on kelit helliny. Siis ainaski välillä. Lauantaina käytiin Tampereella moikkaamassa mun rakkait ystäviä Robia ja Petoa sekä samalla reissulla Tampereelle muuttanutta Milliä. Paluumatkalla yömyöhään keli oli jotain ihan hirveetä, uutisissa mainittu lumimyrsky teki todellakin ajokelistä erittäin huonon, ja mun pappa tunnusti tossa Turun rajalla, ettei oo ikinä pelänny liikenteessä yhtä paljon. Yli kolme tuntia meni tohon 160 kilometrin matkaan. Mä nukuin kyl tyytyväisesti koko matkan, ku olin vähän väsy kamujen kanssa suoritetusta riehumisesta... Mut sunnuntaina myrskystä ei ollu enää tietoakaan, jäljellä oli vaan gaumeesti tuoretta koskematonta lunta, ja me lähettiinki merenrantalenkuralle jälleen.

Joku oli kantanu rannalle sohvan. Kävin tietty pissaamassa tutustumassa. Huomatkaa jälkiliina, jota ilman en saa ulkoilla, kun kuulemma karkaan.


Lunta oli yön aikana tullu niin paljon, että tällaselle pienelle koirayksilölle hanki oli aika raskas. Hepuloin kuitenki vähäsen. Jäälle ei pahemmin uskallettu, ku ei tiiä yhtään onko lumen alla kantavaa vaiko ei. Pistin mammanki vähäsen juokseen, se jakso ehkä kymmenen metriä. Voitte vaan kuvitella kuin rankkaa on tällasilla töppöjaloilla, jos ihmisväkikin väsyy... Mut aikas kivoja nää tällaset kevätkelit aurinkoineen kaikkineen!









Ilosta viikonalkua (lumipyryn valtaamasta Turusta)!

10 kommenttia:

  1. Hiano keli ja retki sulla. Varsinkin se sohvan piss... eiku tutustuminen oli hulppeeta.

    Juokse, Jalo, juokse!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitihän mun ny merkata se, ku kerta tollanen luontoihme (sohva keskellä MERTA) sattuu paikalle!:D

      Poista
  2. Vähänkö oot ollu onnenpekka! Mäki haluun tollasen jälkiliinan, jos sen kans saa kuitenkin noinki vapaasti telmiä! Mä en myöskään saa olla vapaana meinaan, ko väittävät mun kans ottavan ritolat. Vaik en kyl läheskään aina ottais.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään karkais, ihan aina, mut yleensä kyllä :D Toi on kyl kätevä, vaikka sais olla vielä vähän kevyempikin, kun toi raskauttaa tällasen pienehkön koiran menoa varsinki lumihangessa aika tavalla. Mammalla on jotain visioita omatekoisista karkaamisenestonauhoista, niitä odotellessa...

      Poista
  3. Mä oisin mennyt tuohon sohvalle auringonpaisteeseen makaamaan, ois ollut huippupaikka! Muiskut lumikuonoiselle herra Jaltsalle!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii, se ois kyl olluki komea paikka ottaa keväaurinkoa, mut viluinen Mirkku olis kyllä tarvinnu silti viltin jos toisenkin, sen verran oli paukkuva pakkanen!

      Poista
  4. Mahtavat lumikirmaukset, ja herttainen kuva toi viimeistä edellinen poseeraus <3

    VastaaPoista
  5. Ai gaumee Jalo, säähän oot ko ihan oikee lumiaura, ko painat tollein eespäin lumi pöllyten! Melko reipasta menoa! Vauhdikasta viikonjatkoo Turkkusse, t. Mauri-setä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä käyn usein tos meiän taloyhtiön takapihallaki auraamassa, kuulemma vaan mun tekemät kulkuväylät tohon tamppaustasanteelle on vähän kapeita ihmisväelle. Kevyt pakkaslumi on ihan parasta, jälkiliinankin kanssa pääsee etenemään melkoisella vauhdilla!:)

      Poista

Jätäthän minulle virtuaalirapsutuksia tai muuten vain terveisiä käynnistäsi!