maanantai 21. helmikuuta 2011

Pakkasta

Viime viikkoina on ainakin täällä Turussa ollut ihan hirmuisen kylmä. Pakkaslukemat hipovat kahtakymmentä ja aamulenkeillä saattaa olla enemmänkin. Loppusyksyllä hankittu Hurtan talvimanttelikin on jäänyt pieneksi talven aikana - mamma ostikin minulle nyt kokoa isomman ja vanha takkini sai uuden kodin koiraystäväni luota.


Päivät kuluvat kylmyyden takia aikalailla sisätiloissa. Minä kyllä tykkään ulkoilla pakkasellakin, mutta mamma sanoo paleltuvansa. Mutta päivisin on kivaa, kun aurinko jo lämmittää: viime viikolla istahdettiin mamman kanssa hetkeksi jokirantaan ihastelemaan kaunista auringonpaistetta kesken päivälenkin.


Sisällä minua saakin aktivoida aika paljon, kun en saa ulkona purettua kaikkea energiaani. Mamma ja pappa pelaavat kanssani aina välillä aktivointipelejä, mutta olen jo aika taitava niissä ja selvitän ne hetkessä.


Talvitakin lisäksi mamma hankki minulle kokovartalohaalarin (noloa). Naapurin Hannibal-mäyriksellä on kyllä samanlainen, ja se on ilmeisesti aika lämmin, koska se suojaa tassujakin toisin kuin pelkkä takki. Lähdetään nyt päivälenkille ja noudetaan haalari samalla naapuriliikkeestä, jonne se on tilattu.

Aurinkoista pakkaspäivää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän minulle virtuaalirapsutuksia tai muuten vain terveisiä käynnistäsi!